2018. november 12., hétfő

A kérdezés művészete

Ha valaki azt mondja nekem egy héttel ezelőtt, hogy metakognitív tevékenységekről, és egyéb oktatáspszichológiai fogalmakról fogok értekezni, valamint rögtönzött interjút adok angol nyelven, akkor merész idealistának vélem.
Ma este nyílt napon voltunk a Sir John Hunts iskolában. Remek lehetőség a diákokkal és tanáraikkal való beszélgetésre. A középiskola széles palettán mutatkozott be a 16 éven felüli diákok számára. Mivel ezen a ponton kettéválik a képzés, így a szakképzés résztvevői és a tantárgyi szekciók is bemutatkoztak, de továbbtanulási tanácsadás, önkéntes diákszervezet és a University of Exeter is jelen volt.
A nap nagy részében a gondolkodás fejlesztését állítottuk fókuszba. A megtervezett és irányított kérdésfeltevés szókratészi módszere a tanulás és tanítás aspektusaiból egyaránt szemlélve, izgalmas folyamatot eredményez. Megtanít gondolkodni. A ténymegállapítástól egészen az értékelés szintjéig felmérhető és fejleszthető a gondolkodási készség. A hittan órákon sokszor beszélgetünk. Eszközöket kaptam ahhoz, hogy a jövőben tudatosabban tervezzem és szervezzem a folyamatot, formáljam a gondolkodást, mivel a válaszokra a beszélgetőtársnak magának kell rájönnie.
A "6 kalap módszer" a sikeres és gyors döntéshez segít, és remekül alkalmazható az együttműködés során.
Holnap veszek egy kalapot...😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése